»

Monday, October 13, 2008

....

masa menjadikan kita semakin jauh dengan kenangan. kadang-kadang memaksa diri untuk kembali kepada kenangan hatta yang indah-indah pun terlalu sukar. sebab itu ada yang tidak mahu memaksa diri, biarlah kenangan itu luput bersama arus masa yang belum berhenti.

aku bukan sentimentalist, bukan juga seorang yang romantis (kata isteriku) tapi aku suka memaksa diri aku untuk kembali ke kenangan yang indah-indah itu. yang pahit juga datang bersama, tetapi saja aku sisihkan. sebab itu bila bercerita tentang kenangan lalu , aku boleh mengingatinya. ada yang aku terlupa, sebab itu aku meminta sahabat-sahabat memenuhi keterlupaan itu.


kalau hendak berenang-renang
jangan berenang sampai ke pagi
kalau hendak mengenang-ngenang
kenapa kasih termimpi-mimpi

1 comments:

Anonymous said...

kha kha kha kelakar ko ris... aku tau tu kenapa? tanya diri sendiri... mana boleh tipu diri sendiri kan?

NurulExUSA2