»

Tuesday, October 14, 2008

aku orang sabah laa

sebenarnya malas nak cerita, tapi sebab xde pe aku nak tulis, n nanti c nurul bising sebab aku x upadate, maka aku tulis la cerita ni.

sepanjang aku hidup di smenanjung ni, belum pernah ada seorang pun yang boleh kenal aku sabahan kalau aku x cakap. itupun dah cakap, ada yang tak percaya lagi. dah tunjuk ic no 12 kat tengah, baru dorang setengah percaya.

sebenarnya aku x selesa begitu, aku kadang2 dah bosan nak jawab soalan orang yg x percaya aku orang sabah. kalau dorang x percaya aku ni sabahan, then kemudian kata aku ni muka cam orang eropah ke, ok gak. ada ke kata aku mamak..cheisss.

ada jugak yg kata aku ni lupa sabah bila aku xnak pelat org sabah. well nak buat camner, lidah dah tepu makan tempoyak n petai..heheh..xderlah, aku sebenarnya akan cakap sabah bila orang tu cakap sabah. cume aku memang x boleh nak counter cakap sabah bila org tu ckap semenanjung. sebab tu bile ada member sjung ajak aku cakap sabah, aku x bole nak pi, sebab kena ada lawan cakap baru bley kuar speaking sabahan.

tapi yerlah, bila duk ipoh ni, aku memang jarang jumpa ngan sabahan. cuma untuk tidak menyebabkan loghat n pelat sabah aku hilang, aku sering berborak dengan baby aku dalam bahasa sabah. bior deme tahu yop, walaupun anak teman lahir kat perak, tapi teman berlabun dalam bahsa sabah, bior dia tahu asei usulnya.

bagi aku, nak cakap bahasa apa pun, xder masalah. yang penting x lupa asal dan tempat dilahirkan..aramaitiiii

0 comments: